Klockan är 21:00, du har jobbat över i fyra timmar - men vilken ersättning gäller? Att som anställd hålla reda på olika övertidsnivåer och brytpunkter kan vara krångligt, men det behöver det inte vara.
Vi kan stolt introducera Övertid Smart – en funktion som automatiskt tar hand om hela hanteringen av övertid. Inger mer huvudbry för varken anställda eller administratörer.
Med Övertid Smart får du som administratör full flexibilitet och kontroll över företagets övertidsinställningar. Skapa enkelt regler för olika tider med rätt ersättningsunderlag, helt i linje med företagets policy eller kollektivavtal. Reglerna hamnar i en tydlig prioritetsordning och tillämpas automatiskt. Det innebär färre felregistreringar, mindre administration och enklare lönehantering.
Som anställd behöver du aldrig mer fundera över registrering av övertid. Du registrerar bara från vilken tid du har jobbat och hur många timmar det gäller – sen sköter Payap resten! Både anställda och administratörer får en tydlig sammanfattning i löneutbetalningen av vilka tider som har gett vilken ersättning.
Vill du tillämpa övertidsinställningarna på flera personer samtidigt? Inga problem! Med Övertid Smart kan du enkelt lägga in regler för hela avdelningar eller specifika grupper på ett smidigt sätt.
Slipp strul och manuell hantering. Låt oss visa dig hur du kan jobba med smartare löneprocesser. Boka en demo redan idag!
Låt oss visa dig hur ett modernt lönesystem ser ut! Skriv din e-postadress nedan för en guidad rundtur i systemet.