Genom Payaps integration till Skatteverket har ni alltid tillgång till aktuella och korrekta skatteuppgifter för era anställda. Uppgifterna uppdateras automatiskt varje gång ni begär dem.
För att få in rätt skatteuppgifter på företagets anställda kan du i Payap göra en så kallad FOS-förfrågan (fråga om skatteavdrag) mot Skatteverket. När du initierar en förfrågan hämtas informationen omedelbart från Skatteverkets API och visas i Payap. De anställdas uppgifter uppdateras automatiskt och du kan vara säker på att du har korrekt information i systemet.
Vilken data kan synkroniseras?
Skattetabell
Procentskatt
Så fungerar det
Integrationen till Skatteverket är aktiv för samtliga företag på Payap. Det är viktigt att det finns ett korrekt organisationsnummer inlagt på företaget samt fullständigt personnummer på de anställda du vill ha skatteuppgifter för. Administratören styr aktivt när uppgifterna ska hämtas. Effektivt och med full kontroll!
Har du ett system som du vill integrera med Payap? Fyll i formuläret och skicka en integrationsförfrågan till oss, inkludera information om det system du önskar att integrera, så kontaktar vi dig snarast möjligt.
Tack för din förfrågan! Vi återkommer till dig inom kort.
Oj! Något gick fel. Försök gärna igen eller kontakta hej@payap.se
Vi använder oss av Cookie för att förbättra upplevelsen på vår webbplats. Vill du veta mer kan du läsa vår Cookiepolicy här.