Innan bytet till Payap saknade Bokadirekt integration från sitt dåvarande lönesystem till sitt HR-system. Detta innebar att mycket av arbetet behövde göras manuellt. Lotta Nordstrand som är Head of Accounting/HR på Bokadirekt ville ha en mer effektiv lösning.
"Det var tidskrävande att behöva uppdatera uppgifter och registrera nyanställda i båda systemen. Risken för fel var hög och det kändes inte som en smidig lösning."
Själva implementationen av Payap gick snabbt enligt Lotta. Tack vare integrationen kunde datan läsas in på bara några sekunder.
“Eftersom vi kunde läsa in all medarbetardata från Hailey gick det extremt smidigt att komma igång i Payap. Vi fick bra support längst vägen och kände oss trygga med bytet.”
Så fort en förändring sker i HR-systemet uppdateras informationen automatiskt i Payap vilket enligt Lotta är en stor tidsbesparing.
“Vi slipper registrera ny personal manuellt i Payap, den datan hämtas direkt från Hailey. Även uppgifter som kontonummer, adresser och frånvaro synkas automatiskt vilket sparar oss mycket tid.”
I Payap kan alla medarbetare se sin kommande lön uppdateras i realtid. Något som Lotta menar lett till bättre insikt och förståelse för medarbetarna på Bokadirekt.
“Det blir väldigt tydligt för alla när man kan följa och se sin nästa lön. Visst, ibland är de ivriga och frågar om allt är klart, men de verkar gillar att ha koll på läget och uppskattar den funktionen.” avslutar Lotta.
Bokningsplattform för skönhet och hälsa
100 st
Stockholm, Luleå och Kalmar